طرز تهیه برنج آبکش
0

روش های مختلفی برای پخت برنج وجود دارد که از مرسوم ترین آن ها آبکش و کته می باشد. معمولا برای مهمانی ها و مجالس از روش آبکش برای پخت برنج استفاده می کنند. ممکن است آبکش کردن برنج بسیار سخت و پیچیده به نظر برسد، اما آیا واقعا همینطوره!؟ در ادامه مراحل پخت برنج به روش آبکش را به همراه چند نکته جالب کاربردی به شما آموزش می دهیم.

 

مراحل تهیه برنج آبکش

1. برنج را پاک کنید و به خوبی بشویید تا آب آن شفاف شود.

 

2. به ازای هر پیمانه برنج، یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید  به مدت 2 الی 3 ساعت خیس بخورد.

 

3. سپس حدود نصف قابلمه را با آب پر کنید وآن را بر روی حرارت با شعله زیاد قرار دهید. بعد از این که آب به جوش آمد، آب برنج خیس شده را خالی کنید و برنج را درون قابلمه آب جوش بریزید تا جوش بخورد.

 

4. زمانی که مغز برنج نرم شد، قابلمه را برداشته و برنج را در درون صافی بریزید تا آبکش شود. توجه داشته باشید که مدت زمان لازم برای نرم شدن مغز انواع  برنج با یکدیگر مقداری متفاوت است.

 

5. بعد از این که برنج را آبکش کردید قابلمه را به خوبی بشویید و خشک کنید و بر روی حرارت گاز قرار دهید. می توانید در ته قابلمه از ته دیگ مجلسی یا ته دیگ سیب زمینی استفاده نمایید سپس برنج آبکش شده را در درون آن بریزید.

6. مقداری آب جوش را با روغن مخلوط کنید و بر روی برنج و اطراف آن بریزید.سپس درب قابلمه را با کمک پارچه تمیزی بپوشانید و بگذارید برنج دم بکشد . بعد از 30 دقیقه برنج آماده سرو است.

 

و دو نکته جالب :

برای سفید شدن برنج ۵ دقیقه قبل از ابکش کردن می تونید یک قاشق آب لیمو, سرکه یا ماست اضافه کنید.

برای قد کشیدن برنج ۵ دقیقه قبل از آب بکشی، یک لیوان آب سرد یا چند تکه یخ اضافه کنید و همچنین برای تک دون شدن برنج  چند ساعت قبل از پخت آن را با نمک خیس دهید.

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X