چطوری و از کجا برنج بخریم؟؟
0

این روزها به دلیل تقلب های زیاد در بازار برنج، پیدا کردن برنج مرغوب و اصیل ایرانی کار سختی شده است. ولی با این حال راه هایی وجود دارد که میتوان با آن ها مثل یک حرفه ای خرید کرد.

اما چطور..!؟

اول از هر چیز یادمون باشه که برنج تازه دارای رطوبت است. و هنگام پخت رطوبت اضافی را دریافت نمیکند، اما برنجی که تازه نباشد رطوبت جذب می کند و حجیم می شود. در تشخیص برنج قدیمی و تازه به رنگ آن هم میتوان توجه کرد، چراکه رنگ برنج قدیمی تیره تر از برنج تازه است. اگر عطر و بوی برنج برای شما مهم است از برنج کشت دوم استفاده کنید.

بعد اطلاع از تازه بودن برنج، با چند راه ساده می توانید برنج مرغوب را از برنج تقلبی تشخیص دهید:

1 ) مقدری برنج را در ظرف آب بریزید. آن مقدار برنجی که رو ی آب می ماند تقلبی است.
2) مقداری برنج را در مقابل نور خورشید قرار دهید، آن مقدار برنجی که سالم ماند و کپک نزد تقلبی است.
3)مقداری از برنج را روی آتش بگذارید. اگر به سرعت سوخت وبوی پلاستیک بلند شد نشان از تقلبی بودن برنج است.

برای اینکه با تفاوت های برنج اصل و تقلبی آشنا بشید، پیشنهاد میکنیم مقاله ی ترفند های تشخیص برنج های ایرانی رو مطالعه کنید.

اما اگر باتوجه به آگاهی داشتن از همه ی این ترفند ها هنوز خرید برنج خوب ایرانی برای شما یک دغدغه است، و با توجه به اینکه در هنگام خرید امکان امتحان کردن همه ی این ترفند ها وجود ندارد، و هنوز برای شما اینکه از کجا و چه کسی برنج بخرید یک علامت سوال بزرگ است، تیم تخصصی بینج بار این کار را برای شما آسان کرده است.

آیا تا به حال چیزی راجع به گواهی تایید کیفیت برنج شنیده اید…؟

اگر جواب شما منفی است و تا به حال چیزی راجع به گواهی تایید کیفیت و یا برچسب های کیفی برنج نشنیده اید، بهتر است سری به معرفی محصولات ما بزنید، آن جا می توانید میزان عطر، میزان شکستگی، میزان ری آمدن برنج  و در نهایت نمره ی آشپز را به پخت برنج ببینید و با آگاهی از کیفیت برنج، خرید خود را انجام دهید.

راهنمای تگ های بینج بار
راهنمای تگ های بینج بار

اما چرا بینج بار … !؟

بینج بار به کمک پژوهشکده ی ژنتیک برنج مازندران، از صفر تا صد، از مرحله ی کاشت تا برداشت و بسته بندی محصول کنار کشاورز ها میمونه. طی یک سال گذشته موفق شده که استفاده از سم کرم ساقه خوار رو در زمین های کشاورزان عضو سامانه به طور کامل حذف کنه. و علاوه بر آن باعث افزایش بهره وری و کشت 15 درصدی محصولات کشاورزها شده است.
و در نهایت اینکه بینج بار کنار محصولی که خریداری میکنید یک تستر رایگان هم قرار می دهد تا در صورت عدم رضایت بتونید به صورت رایگان آن را مرجوع کنید.

 

آرزوی ما، سلامتی و رضایت شماست!

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X